5 Tips voor een productievere kantoorinrichting
5 Essentiële productiviteittips
Tip 1: Zorg voor een goede temperatuur
Uit onderzoek blijkt dat mensen het meest productief werken bij een kamertemperatuur van 22 tot 25 graden. Ditzelfde onderzoek toonde aan dat het aantal fouten dat werknemers maken afneemt naarmate de kamertemperatuur boven de 22 graden stijgt. Met dit gegeven kunt u ervoor zorgen dat uw werknemers productiever zijn en minder fouten maken door de thermostaat en air conditioning in te stellen op deze temperaturen.
Bovendien zijn mensen ook minder snel ziek wanneer de temperatuur tussen deze punten ligt. Met een lager ziekteverzuim stijgt de productiviteit altijd.
Tip 2: Gebruik de juiste kleuren
Kleuren wekken allerlei emoties op bij de mens. Zo zorgen lichtgrijs en wit voor ontspanning en resulteren hierdoor in minder stress. Groen zorgt ervoor dat werknemers socialer worden, dit is vooral handig voor bedrijven die zich richten op communicatie binnen het kantoor of met externe bedrijven.
Niet alleen de kleuren van de kantoorruimte zelf zijn belangrijk. De lunchroom, vergaderzaal en lobby dienen allen een goede kleur te hebben. Kleuren kunnen worden aangebracht met muurverf of behang, maar ook het toevoegen van schilderijen of afbeeldingen op posterformaat draagt bij aan een hogere productiviteit.
Bekijk ons assortiment aan kleuren
Een opsomming
- Tip 1: Zorg voor een goede temperatuur
- Tip 2: Gebruik de juiste kleuren
- Tip 3: Zorg voor goede akoestiek
- Tip 4: Houd de werknemers gezond
- Tip 5: Gebruik ergonomische kantoorartikelen
Tip 3: Zorg voor goede akoestiek
Niets is zo storend voor de productiviteit als constante afleidingen. Deze kunnen in allerlei vormen komen, zoals een telefoon die rinkelt, personeel dat te hard praat of geluidjes van de computer. Door de akoestiek in de kantoorruimte te verbeteren wordt voorkomen dat al het personeel wordt afgeleid. Een van de beste methodes om hier voor te zorgen is door muziek af te spelen. Zo zorgt klassieke muziek voor een betere focus. De radio is niet raadzaam, doordat hier regelmatig doorheen wordt gepraat en er veel humor in voorkomt kan dit leiden tot meer afleiding bij het personeel.
Rugpijn, nee dank u!
Wij doen iets voor uw rug.
Tip 4: Houd de werknemers gezond
De meeste kantoren maken gebruik van een kantine en hebben enkele snoepautomaten staan. Dit resulteert al snel in ongezonde werknemers omdat deze uitsluitend ongezonde lunches kunnen kiezen. De mens heeft gedurende de dag allerlei stoffen nodig, waaronder vitaminen en mineralen. Ongezonde voeding bevat onvoldoende van deze stoffen en leidt hierdoor tot een lagere productiviteit. Zorg daarom altijd voor een gezonde lunch en meerdere gezonde tussendoortjes.
Tip 5: Gebruik ergonomische kantoorartikelen
Het belangrijkste element van een productieve werkdag is het voorkomen van allerlei lichamelijke klachten. Wanneer iemand tijdens het werk last krijgt van hevige rug- of schouderklachten dan leidt dit tot een lagere productiviteit. Zorg daarom voor een ergonomische werkomgeving voor uw werknemers en maak hierbij onder andere gebruik van een goede bureaustoel en een op maat gemaakt bureau. In ons assortiment vindt u een groot aantal kantoorstoelen en kantoorbureau’s.
Gerelateerde producten
Onze kantoormeubelen zijn altijd specifiek toegerust op de behoeftes binnen uw kantooromgeving. Heijka Kantoormeubelen adviseert vanuit deze visie over alles dat met kantoorinrichting en kantoormeubilair te maken heeft.